Otázka v sekci Chcete se zeptat

Neúplné stanovy a postup při řešení sporů

Dobrý den,
rád bych se zeptal na čtyři věci a budu rád za radu. Předem děkuji.
Naše stanovy na některé body odpověď nemají a vedeme tak zcela bezvýznamné diskuze…

1) Pokud není ve stanovách uvedeno - Čím se řídí komunikace kontrolní komise s výborem? - jinými slovy, pokud kontrolní komise vyzve výbor k předložení dokumentů, např. seznamu vlastníků BJ, do kdy by měl výbor informace předat? Existuje nějaká daná lhůta? Ve stanovách máme uvedenou verzi komunikace majitele bytové jednotky s výborem, komise - jako orgánu SVJ, ale ne.

2) Může majitel bytové jednotky (člen shromáždění) požadovat po kontrolní komisi předložení zápisu ze schůze kontrolní komise? Do kdy musí komise dokument předložit? Nebo komise požadavek přijme jako podnět a prezentuje na řádné schůzi shromáždění?

3) Pokud členové komise nepředložili požadované dokumenty k zápisu do veřejného rejstříku, jak je donutit, respektive hrozí SVJ sankce viz. §104 ze zákona 304/2013?

4) Pokud jedna členka komise z funkce odstoupila, písemně předala zprávu druhé člence komise (máme dvou člennou komisi, kdy zatím asi ani neproběhla schůze s volbou předsedkyně komise), ale neinformovala shromáždění, dá se toto odstoupení považovat za platné? Druhá členka zřejmě úmyslně nic neřeší v domnění, že je tak komise stále platná.

Tomáš Lenc

Tento dotaz byl už možná zodpovězený v sekci Rady a návody